Azbest stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia.
Jego usunięcie jest w interesie nas samych i naszych bliskich.
Przypominamy o obowiązku zgłoszenia posiadania wyrobów zawierających azbest. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy właściciel nieruchomości jest zobowiązany do przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów azbestowych znajdujących się na jego posesji oraz do złożenia odpowiedniej deklaracji. Termin składania tych deklaracji upływa 31 stycznia 2025 roku.
Jak dokonać zgłoszenia?
- Osobiście: Wypełniony formularz można dostarczyć do Punktu Obsługi Klienta Urzędu Gminy Oleśnica w godzinach pracy urzędu.
- Listownie: Przesyłając wypełniony formularz na adres urzędu- Urząd Gminy Oleśnica,
ul. 11 Listopada 24, 56-400 Oleśnica - Elektronicznie: platforma e- PUAP, urzad@olesnica.wroc.pl
Formularze zgłoszeniowe są dostępne na stronie internetowej Urzędu Gminy Oleśnica www.olesnica.wroc.pl w zakładce DRUKI I WZORY > Ochrona środowiska, poniżej tej informacji oraz bezpośrednio w siedzibie urzędu.
Dlaczego to ważne?
Niedopełnienie obowiązku zgłoszenia posiadania azbestu, jak również samowolne usunięcie azbestu lub wyrzucenie go w niedozwolonym miejscu, może skutkować nałożeniem kary finansowej.
W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Urzędem gminy Oleśnica pod numerem telefonu 71 314 02 02.